Beznadějně vyprodaný



je Mikulášský vlak v Bratislavě 3.12. 2011.

Bodejť by ne, vždyť to bude velká sláva.
Jediná provozní mazutka na území bývalého Československa
poveze poprvé po čtyřiceti letech - stání v kopřivách - svůj vlak.


 










555.3008 v LD Bratislava - Východ, rok 2011 ©Michal Tunega


 ------------------------------------------------

Klub priateľov histórie železničnej dopravy Bratislava východ
ve spolupráci se ŽSR
Vás zve na tradiční akci Mikuláš vo vlaku.

Uskuteční se opět na bratislavských spojkách ; letos v sobotu 3.12. 2011
Aspoň na podívanou, nebo na doprovodné akce.
Jízdenky jsou totiž s velkým předstihem zcela vyprodány.
Volné místo ve vlaku tedy už nebude,
ale fandové si jistě nenechají ujít příležitost
v mnohých budoucích jízdách v příštích letech.



555.3008 v žst.Sládkovičovo, rok 2011 ©Michal Tunega


Vlak složený z historických osobních dvojnápravových vozů pojede po trase :
Bratislava Nové Mesto - Bratislava hl.st.
Bratislava hl.st. - Bratislava Lamač
Bratislava Lamač - Bratislava Petržalka
Bratislava Petržalka - Bratislava Nové Mesto

Předpokládaný odjezd v 10:00 hod. z žst. Bratislava Nové Mesto.
Předpokládaný příjezd ve 13:00 hod do žst. Bratislava Nové Mesto.
Přesnější jízdní řád bude prý zveřejněný až před akcí
- na internetových stránkách KPHZD.


 Letošní akce se zúčastní dvě parní lokomotivy.
1)
uhranka neboli maďarka 331.037 z roku 1908 ( znovu zprovozněná v r. 1999 )
2) mazutka 555.3008 z roku 1943 ( znovu zprovozněná 30.10. 2011 )
Obě jsou z domovského depa Bratislava východ

Podle původního záměru měla vlak táhnout uhranka.
Při plánování této jízdy byla mazutka stále neprovozní
- už dvanáctým rokem opravovaná -
a nevědělo se, kdy bude provozuschopná.
Zásluhu na zprovoznění má parta lidí z KPHZD ; MDC ŽSR VVÚŽ ;
fabriky : OKV Martin ; Strojmat Topoľčany ; sponzoři a ostatní.


stručná historie 555.3008 :
vyrobena : 1943 ve fabrice ŠKODA Plzeň jako řada 52 ; ( asi DR 52.7447 )
přeznačena po r. 1945 : na 555.0554 ; později na 555.008
přestavěna na mazut : 17.12. 1964 a přeznačena na 555.3008
vyřazena z provozu : 16.8.1972 výnosem 20260/72 FMD.
jako vytápěcí kotel dosloužila : 1981
začátek oprav : 7.9. 1999
zkušební zapálení : 1.4. 2011
zkušební sólo jízda 20km : 2.4. 2011
účast na akci : Rendez 2011 v LD Bratislava východ
úřední znovuzprovoznění : 30.10. 2011
první jízda s vlakem po znovuzprovoznění : 3.12. 2011


Do dnešních dnů se zachovaly na Slovensku pouze dvě lokomotivy řady 555.3
První - nyní už provozní 555.3008
Druhá - neprovozní 555.3254 stojí v depu Bratislava východ
a slouží jako zdroj náhradních dílů pro loko 555.3008.


V České republice je také jeden stroj.
Klub historie kolejové dopravy Praha vlastní mazutku 555.3221 .
KHKD ji koupil v roce 2002 ( vyrobena 1943 ve vídeňském Floridsdorfu ).
Podle informací z poslední aktualizace 29.9.2011 je cílem Klubu její kompletace
a oprava do vystavovatelného stavu.
Nyní je deponována v Lužné u Rakovníka ve stavu neprovozním.




zdroj (net)



( text poprve zveřejněn 27.11.2011 na stránkách Vlaksimu v kategorii : Tip na výlet
Ze stránek Vlaksimu odstraněn 22.6.2012 )
dodatek : bývalá pozvánka na akci je nyní už dávno neaktuální, ale zatím ji tu nechám.

Žádné komentáře:

Okomentovat